Bodensee 2015

1 juni 2015

1. Vrijdag 29-5-2015 eindelijk op stap richting bodensee alleen met dit verschil dat we in kleine stapjes gaan. Vandaag naar camping Natuurplezier in Reuver nooit geweest maar op internet lijkt die leuk .Voor de verandering ging het ook dit jaar niet ongecompliceerd Els heeft een CPAP vanuit het ziekenhuis maar daar combineert de zuurstof niet mee.Dus gaan we nog even naar vivisol in Tilburg om het zuurstof apparaat om te ruilen. Alle lof over de service !!! sóchtends gebeld, s'middags apparaat omgeruild. Daarna doorgereden leuk campinkje bijna op de grens met duitsland tegen het natuurgebied Maas schwalm nette aan vroeger een engels munitiedepot en nu natuurgebied. Camping is voor herhaling vatbaar

2         Vandaag maandag 1-6-2015 zijn we vertrokken uit Reuver in Limburg naar              Diez an der Lahn , een klein voorstadje van Limburg an der Lahn. Zo'n 225              km gereden is niet veel maar voldoende voor Els . Staan nu op Camping                Oranienstein vernoemd naar slot Oranienstein hier vlak naast van de                      familie Oranje wat ookweer ligt naast het plaatsje Nassau. Het is weer                    prachtig weer een klein beetje zonnetje zo'n 20 graden lekker weer ! Morgen            hopen we met de fiets naar Limburg te gaan en daar wat te bekijken. Voor              nu heb ik wat foto.s van de direkte omgeving geplaatst en van ons                        scottelen. Eet  smakelijk!!!

3 Inmiddels zijn we verhuisd van Dietz an der lahn naar Schellbron -Neuhausen  een klein plaatsje zo,n 15km onder Pforzheim  .Maar terug naar het stoppunt van het vorige verslag . Wij zijn inderdaad de op 2-6 -2015 wezen fietsen  naar Limburg een gezellig oud duits stadje . De fietsroute was mooi vrijliggens en zo'n 6km fietsen heen . Nadeel was de steile helling bij de camping die we eerst opmoesten en gelijk weer naar beneden . Verder een prachtige route. Wat sávonds opviel was een enorme invasie van duitsers De camping stond in ni time vol . Wat bleek vandaag (donderdag is het in duitsland sacramentsdag en velen nemen dan in duitsland een lang weekend zeker met zulk mooi weer als we nu hebben !!. Vandaag zijn we zoals ik al zei verhuisd het begon allemaal lekker rustig op de weg , de vrachtwagens mochten de autobahn niet op . Echter hadden we een ander geintje ze sloten gewoon een heel stuk weg totaal af !!! alles binnendoor over 20km . Hier hebben we 2,5uur over gedaan !!! alles stond muur vast!!. Overigens waren we blij dat er op deze camping nog plaats was alhoewel niet ideaal staan we en kijken morgen verder !! het is nu 20.30 uur en nog 23C buiten begint lekker af te koelen zachtjes . Morgen kijken we voor een ander campinkje en maandag trekken we verder naar Lindau am Bodensee.

4 inmiddels zijn we weer een paar dagen verder  . Zoals boven beschreven zijn we maar 1 nacht op die camping gebleven en gauw de volgende dag doorgetrokken . we stonden erg ongelukkig . Zoals ik altijd verkondigt heb ga nooit bij een toiletgebouw staan stonden we precies voor de ingang ervan en van het campingwinkeltje . DUS wegwezen !! we zijn de volgende morgen naar Tubingen gereden , leuk campinkje , en eindelijk mooi weer . Zo mooi dat els het er benauwd van kreeg en nietvan de camping af is geweest . Het was ongelooflijk warm , voor els te warm en werd dus promp erg  benauwd . Zondag op maandag nacht barsttehet onweer los en maandag was dan ook grotendeels een regendag. Op dinsdag (vandaag dus zijn we verplaatst naar het uiteindelijke doel de Bodensee .De eerste camping was vol bij lindau maar staan  nu heel rustig vooraan bij de bodensee in het plaatsje kressbronn . Morgen geven ze weer mooi weer op 27>C maar wesstaan nu wel lekker onder de bomen en kunnen hier goeg fietsen . Overigens ben ik nog wel in tubingen wezen fietsen leuk plaatsje kijk maar naar de foto's . . .

1. Lien:
    13 juni 2015